Skip to main content

”Her har man mulighed for at udvikle sig hele livet”

Kim Filtenborg Sales Specialist Networking

Som sælger af vores netværksydelser i Aruba-afdelingen er jeg ansvarlig for cirka 40 kundeemner. Nogle er eksisterende kunder, som jeg holder opdateret på nye produkter og løsninger, og andre er potentielle kunder, som jeg er i dialog med om at skabe forretning. Jeg arbejder tæt sammen med vores partnere og vores interne organisation.


Det, der driver mig, er at hjælpe virksomheder med netværksløsninger, der kan forbedre deres forretning eller hjælpe dem til at udvikle nye forretningsområder. Det handler dybest set om at gøre tingene smartere. De fleste går mindre og mindre op i, hvilken hardware der står nede i maskinrummet. Det væsentlige er, hvordan vi kan få den til at optimere processer og udvikle forretningen. Hvordan kan man nemt skalere en løsning til også at omfatte nye opkøb, eller hvordan kan man optimere sin produktion, salgskanal eller måden, vi arbejder på? Vi taler om forretning og udnyttelse af data og ikke så meget bokse og komponenter.

Jeg er ekstremt stolt over at være del af en it-virksomhed, der er first-mover inden for mange områder. Det gælder særligt Aruba. Vi er som regel nummer ét på wi-fi og sikre netværksløsninger, og vi er i konstant udvikling. Vi er udfordreren på netværksmarkedet, og det giver god energi i teamet. Det var en klog strategisk beslutning at opkøbe Aruba for godt syv år siden, fordi det har givet HPE en samlet platform til storage, server og netværk, som er modulær og nem at administrere. Aruba er blevet en integreret del af HPE, og vi arbejder sammen på kryds og tværs med server- og storageforretningen.

Jeg er også stolt af, at Aruba arbejder med åbne API’er. Vi efterlader ikke kunder på en brændende platform med gammel teknologi, de er nødt til at skrotte. Man har altid mulighed for at bruge det gamle sammen med det nye. Aruba fungerer glimrende med konkurrenternes løsninger og giver kunderne en mulighed for at vælge best-of-breed, når de kigger ud i markedet. Vi går efter at skabe den løsning, der er bedst for kunden, snarere end hvad der er bedst for HPE. Det er en stor kvalitet ved vores løsninger.

Jeg synes, vi har en unik arbejdsplads. Vi er en amerikansk virksomhed med alt, hvad det indebærer på godt og ondt. Men vi gør meget for at gøre noget godt for andre og bidrage til samfundet, og vi gør det på en jordbunden måde i Danmark. Det er superfedt, at vi kan bruge vores arbejdstid på frivilligt arbejde. Her favner HPE sine medarbejdere på en rigtig god måde.

Jeg har arbejdet i forskellige it-virksomheder, men jeg har ikke tidligere oplevet at have kolleger, der har været på arbejdspladsen i hverken 30 eller 40 år. HP’s historie går naturligvis langt tilbage, men virksomheden er under konstant forandring og har formået at holde sig attraktiv hele vejen igennem. Det giver en helt særlig stemning, at man her kan få lov til at udvikle sig hele livet og prøve mange forskellige roller af, fremfor at være i virksomheder, hvor medarbejdere tjekker ud efter nogle få år for at hoppe videre til noget andet. Jeg tror i høj grad, at det er med til at styrke vores brand og vores omdømme som en fantastisk arbejdsplads.

Sæt jeres digitale transformation på dagsordenen

Er du interesseret i at høre mere om HPE og vores løsninger, så udfyld formularen.
Book møde