
Jeg arbejder som presales konsulent i HPE, og mit arbejde består i at supportere sælgerne, når de har etableret kontakt til en mulig kunde. For så skal vi i gang med den tekniske del af salget. Jeg er teknisk funderet og sikrer, at vi forstår kundens nøjagtige behov, og at de forstår vores løsninger. CIOs og teknikere tænker og taler ofte anderledes end forretningen, og jeg hjælper med at få konkretiseret deres behov og finde de løsninger, der løser deres udfordringer. Det kan være alt fra at forny hele infrastrukturen til at anvende AI-løsninger til specifikke opgaver.
Jeg kan trække på mine internationale presales-kolleger, hvis det er nødvendigt. Derudover kan jeg også involvere et globalt team, jeg er en del af, kaldet Software Solutions Ambassadors. Vi finder innovative løsninger til alverdens udfordringer. Det er enormt spændende.
Jeg har været ansat i HPE i tre år og har tidligere været i en offentlig styrelse og hos en it-partner. Den største forskel mellem mine tidligere ansættelsessteder og HPE er, at HPE er et meget stort internationalt firma, og det giver helt klart andre udviklingsmuligheder. Jeg har fået utroligt mange kolleger rundt om i verden, som jeg kan sparre og udvikle med. Det er en kæmpe gave.
Men selvom HPE er stor og af amerikansk oprindelse, har vi en meget flad struktur. Det er ret bemærkelsesværdigt. Der er kort vej op til den adm. direktør i Danmark – men også til vores globale CEO. Jeg kunne godt skrive en e-mail til ham og få svar fra ham personligt. På den måde passer HPE fantastisk godt til vores danske organisationskultur og mentalitet. Sådan er det langtfra i de fleste amerikanske virksomheder.
Der er flere ting, der gør mig stolt ved at arbejde i HPE. Det er fx utroligt nemt at blive en del af HPE, når man kommer som nyansat og ikke kender en eneste. Det ligger implicit i vores kultur, at alle hjælper, alle svarer på henvendelser, og alle sørger for, at man får løst sit problem. Enten hos den, man henvender sig til – eller en anden, man bliver henvist til. Jeg har aldrig fået et nej, hvis jeg har bedt om hjælp til noget.
Derudover udvikler vi virkelig fed teknologi og er markedsledende. Især HPE Greenlake, vores cloudbaserede alternativ til public cloud, er megafedt og giver virkelig værdi for kunderne. Der er mange historier i medierne netop nu om bl.a. kommuner, der må skrinlægge store it-investeringer, fordi data i public cloud er lækket. At vi er på forkant her og kan levere cloudoplevelsen, men sikre data i deres eget datacenter eller hos en dansk hostingpartner, gør mig umådelig stolt.
Det er også inspirerende, at HPE blander sig i den politiske debat og har klare holdninger. Vores CEO har skrevet ud om mange forskellige emner, bl.a. at HPE tager afstand fra abortforbuddet i USA og krigen i Ukraine. Jeg kan godt lide, at man som virksomhed har klare holdninger til galskab, og at man har modet til at offentliggøre sin holdning over for både kunder og medarbejdere. Det styrker vores identitet og værdigrundlag.
Læs flere cases
Sæt jeres digitale transformation på dagsordenen
